در بهار آنلاین دانش مدیریت خود را متحول کنید.
خیابان بهشتی،انتهای کوچه دوم پاکستان،پلاک ۲۷
۸۸۷۳۰۱۸۴ (۵ خط)
هرروزهفته: ۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰

وقتی به آموزش مدیریت در دهه ۴۰ نگاه می کنم، که آن زمان خود به تحصیل مدیریت اشتغال داشتم، و آن را با توسعه آموزش مدیریت امروز مقایسه می کنم، احساس می کنم در راهی قرار گرفته ایم که اگر بدین منوال پیش رویم، برای ساختن آینده ای شایسته این مرز و بوم، توفیق خواهیم داشت در آن سالها، بخش کوچک در دانشکده حقوق دانشگاه تهران به آموزش مدیریت اختصاص داشت و اکنون دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی و پژوهشگاهها، و در بخش عمومی و خصوصی به آموزش و پژوهش در رشته و حرفه مدیریت مشغولند و این نوید بخش همه آنهایی است که به آینده کشور می اندیشند.

در یک نگاه ساده مدیریت به معنای دستیابی به اهداف از طریق استفاده بهینه از تمام منابع است؛

در کسب و کارهای امروزی پیش بینی اتفاقات آینده بسیار مشکل است و وجود تخصص های متعدد و نفوذ فناوری اطلاعات حتی در زندگی روزمره افراد این واقعیت را پر رنگ تر می کند. بنابراین، قرار گرفتن تمام قدرت، کنترل و نظارت در دستان یک فرد کاری عملی و منطقی به نظر نمی آید، و پخش شدن مسئولیت ها و وظایف کلیدی در میان افراد باعث شده که تغییراتی در تعریف سنتی از مدیریت بوجود آید. در شرایط امروزی، مدیریت تنها به معنی مدیریت بر زیردستان نیست، بلکه هر کس می تواند در سمت خود کاری مدیریتی انجام دهد، بدون اینکه زیردستی داشته باشد. بر این اساس علاوه بر مدیریت بر دیگران، مدیریت جدید شامل خود-مدیریتی هم می شود.

از سوی دیگر، یکی از اهداف اصلی در هر شغلی، مدیریت کردن روابط استراتژیک با شرکا، رقبا و مشتریان است، که نشان می دهد مدیریت یک رابطه یک طرفه و تنها بر اساس قدرت مشروعی که به فرد داده می شود بنا نشده است، بلکه می توان گفت هر فردی در هر سمتی می تواند صاحب یک نقش مدیریتی باشد. این همان دلیل اصلی است که باعث شده تا در فضاهای کسب و کار امروز، همه به دانش مدیریتی نیاز داشته باشند، دانشی که بتواند آن را بلافاصله و در هر موقعیت سازمانی که در آن قرار دارد به کار ببرد. بنابراین، هر شخصی باید اهداف خود را بشناسد و بهترین روش رسیدن به آن را تشخیص دهد.

موسسه آموزش عالی آزاد بهار، به عنوان بنیانگذار دوره های حرفه ای مدیریت در ایران، این افتخار را دارد که با در نظر گرفتن شرایط جامعه، نیاز به چنین آموزش هایی را بیش از یک دهه قبل احساس کرده است و در طی این مدت تمام تلاش خود را به ارتقاء سطح دانش و توانایی افراد و آگاهی آنها نسبت به توانایی های خود و پرورش این توانایی ها به گونه ای که به بهترین وجه بتوانند آنها را بکار گیرند، تخصیص داده است. صرفنظر از اینکه افراد با چه تخصصی وارد بهار می شوند، در اینجا تفکر و تصمیم گیری استراتژیک و دید خلاقانه نسبت به کسب و کار را خواهند آموخت و در هر سمتی که هستند می توانند خود و ارتباطاتشان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

حوزه دانش

دوره دوم: دروس تخصصی

تفکر استراتژیک، کار تیمی و قدرت تصمیم گیری و تحلیلی همگی از مهارت های اصلی هستند که هر مدیر موفق باید از آنها برخوردار باشد. هدف از دوره دوم MBA مجهز کردن دانشپژوهان به این مهارت های کلیدی است. پس از این دوره، افراد می آموزند که چطور اثربخشی خود و سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستند را به بهترین وجه ارتقاء دهند.

دروس این دوره شامل موارد زیر می شود:

بازاریابی و مدیریت بازار

مدیریت مالی و بودجه ریزی در سازمان

مدیریت منابع انسانی

مدیریت استراتژیک

دوره اول: دروس پایه

در ابتدای ورود به دوره MBA، دانش پژوهانی که هر یک دارای تخصص ها و پیشنه های کاری متفاوتی هستند، با اصول پایه و بنیادی مدیریت آشنا خواهند شد. هدف از این دوره پایه، آشناسازی شرکت کنندگان با مفاهیم و مهارت های اصلی کسب و کار و ایجاد یکپارچی در میان دانش پژوهان است تا زمینه مناسب برای دوره های بعدی فراهم شود.

دروس ارائه در این دوره شامل موارد زیر می شود:

تئوری و طراحی ساختار سازمان

اصول و فنون مذاکره

رویکرد رفتاری در سازمان

حسابداری و اقتصاد برای مدیران

دوره سوم: تعیین گرایش

ویژگی ها، علایق و توانایی های منحصر بفرد افراد، همچنین تنوع و گستردگی حیطه های مختلف مدیریتی باعث می شود تا افراد تمایل به تکمیل و پرورش مهارت های خود در حوزه ای خاص داشته باشد. بر این اساس در دوره سوم MBA دانشپژوهان این فرصت را خواهند داشت تا گرایش مورد نظرشان را برگزینند و بصورت دقیق و عمیق تری بر آن حوزه خاص متمرکز شوند.

موسسه بهار ارائه دهنده مجموعه ایی از متنوع ترین گرایش های MBA بشمار می رود که شامل موارد زیر می شوند:

گرایش دیجیتال ( مدیریت کسب و کار دیجیتال )
گرایش برند و برندسازی
گرایش بازاریابی و فروش
گرایش توسعه فردی و آموزش کارآفرینی
گرایش مدیریت استراتژیک
گرایش مدیریت هنر
گرایش منابع انسانی
گرایش مالی ( تصمیم گیری در مسائل مالی )
گرایش بیمه
گرایش گردشگری

در این دوره چه می آموزیم؟

  • آشنایی با پایه های مدیریت نوین
  • آشنایی با مهارت‌ها و اصول اساسی مدیریت نوین
  • كاربرد اصول مدیریتی در مباحث كسب و كار
  • آشنایی با مفاهیم برنامه ریزی و تفكر استراتژیك و تدوین استراتژی
  • آشنایی با مباحث بودجه ریزی و مالی در سازمان و طراحی مدل بودجه ریزی
  • آشنایی با ساختار سازمانی و طراحی ساختار مناسب سازمانی
  • آشنایی و تمرین مباحث رفتار سازمانی و تأثیر آن در اداره سازمان
  • آشنایی با دروس كاربردی مدیریت
  • آشنایی با نحوه استفاده از مهارت‌های مدیریت در كسب وكار
  • آشنایی با دروس اصلی گرایش های مختلف مدیریت
  • آشنایی دانشجویان با روش ها و مباحث علمی و كاربردی منابع انسانی
  • آشنایی با مباحث بازاریابی و مباحث نوین بازاریابی
  • آشنایی با مدل های مالی و سرمایه گذاری
  • شناخت مهارت‌های ارتباطی و فنون مذاكره

دورس MBA جنرال

دوره نام درس ساعت
مدیریت کسب‌وکار۲
(تخصصی)
مدیریت منابع انسانی ۲۴
مدیریت مالی و بودجه ریزی در سازمان ۲۱
مدیریت بازاریابی ۲۴
اصول و فنون مذاکره ۲۰
دوره نام درس ساعت
مدیریت کسب‌وکار۱(پایه) تئوری سازمان و ساختار سازمانی ۳۶
اقتصاد و حسابداری برای مدیران ۲۱
مدیریت رفتار سازمانی ۲۴
مدیریت استراتژیک ۳۰